Trezor NFT Hilfe

Home Foren Trezor Wallet Trezor NFT Hilfe

Ansicht von 1 Antwort-Thema
  • Autor
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

Ich brauche bitte allgemeine Hilfe.
      Ich möchte so sicher wie möglich sein.

1. Versenden von NFTs
      Ich habe eine NFT an meine neu erstellte Trezor-ETH-Adresse gesendet.
      Ich kann diese NFT jetzt auf opensea sehen.
      Meine Frage ist nun, wie ich diese NFT an eine andere Adresse senden kann.
      Ich glaube nicht, dass Trezor Suit die NFT-Erkennung unterstützt, also kann ich sie nicht von dort aus versenden?

2. MetaMask
      Wenn ich Trezor an MM anschließe, verwende ich meine neu erstellte ETH-Adresse, wie oben erwähnt, die ich während der Einrichtung im Suit erstellt habe. Oder muss ich eine neue Adresse in MM erstellen?

3. So sicher wie möglich
      Obwohl ich versuche, Trezor als kalten Speicher für NFTs zu verwenden, möchte ich es wirklich nicht mit Websites verbinden, auch nicht mit Dingen wie opensea, wo dies möglich ist. Ist dies jedoch erforderlich, um NFTs zu versenden?

Danke

zapla_oe
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

Hi,

NFTs are not supported natively in Trezor Suite interface but it is possible to manage those tokens by using the Trezor device together with the 3rd party application MetaMask and some dApp.
      AFAIK at the moment the ERC721 tokens can’t be managed directly by using the MetaMask application (only by using the mobile version of MetaMask, but the browser extension does not offer this option). So this would work only for Android users as Trezor can’t be used on iOS platform.
      However, these tokens can be **displayed** in the MetaMask app:
      In order to do so go to: Import Tokens → Custom Token. As Token Contract Address insert the NFT’s contract address (can be found by using [etherescan](https://etherscan.io/) in the tab Erc721 Tokens Txns), as Token Decimal insert 0.

In order to be able to **send** (beside using MM app on Android) you need to pair Trezor device with the MetaMask application first. Then connect (using the very same address where you have previously sent your token to) to the decentralized app (DApp) such as OpenSea, Rarible or Mintbase.

Ansicht von 1 Antwort-Thema
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.