Ledger friert beim Installieren von Anwendungen erneut ein
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cheeb_ledger aktualisiert.
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25. Mai 2023 um 04:08 Uhr #2267836
root_s2yse8vt
Administrator::Hallo, vor etwa 4 Monaten hatte ich dieses Problem und erhielt ein neues Ledger-Gerät. Heute bemerkte ich, dass einige meiner Anwendungen auf meinem Nano Ledger X aktualisiert werden mussten. Während der Aktualisierung meines Ledgers setzte sich mein Gerät zurück und dann bemerkte ich, dass keine Anwendungen auf meinem Gerät waren! Das ist genau dasselbe, was vor ein paar Monaten passiert ist.
Ich folgte genau dem, was ich zuvor getan hatte, ich setzte mein Gerät zurück, gab meine Wiederherstellungsphrase ein und begann, Anwendungen neu zu installieren. Ab einem bestimmten Punkt kann ich keine Anwendungen mehr installieren, und jetzt friert mein Gerät ein und setzt sich selbst zurück. Auch hier habe ich ein anderes USB-Kabel und einen anderen Anschluss ausprobiert. Immer noch das gleiche Problem. Für Ihre Hilfe wäre ich Ihnen sehr dankbar. Danke!
P.S. Ich habe eine Anfrage an den Support gestellt und meine Ticketnummer lautet **1059503**.
**BETRÜGER BITTE NICHT ÜBER PRIVATE NACHRICHTEN AN MICH HERANTRETEN!!!**
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25. Mai 2023 um 04:08 Uhr #2267838
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25. Mai 2023 um 04:08 Uhr #2267839
rockthefunkybeats
Gast::Have the same problem. The firmware is still in 2.1.0. The problem persists. Best thing you can do is just return it. Here’s the answer I received when I asked them if they’re working on any updates.
EDIT: I opened it after a while, it installed ETH update just fine, but crashed on the MATIC one and ended up removing it. Maybe because it exceeds the storage threshold which causes the freeze? Dunno. Actually I think it reduced that threshold from 760 to 756 kb after this.
​
Hello,
Thank you for your reply.
We’re working on getting the issue fixed but I cannot provide an ETA for that.
However, to get things going and not keep you waiting, we have proceeded with a replacement for your Nano X device.
You can find attached a prepaid label allowing you to return your order free of charge.
Please prepare a package, print and stick the prepaid label on it (Please visit this page for more detailed instructions).
Then you will be able to schedule the pickup of your parcel or drop it off at any DHL point.
As soon as your parcel is received back in our warehouse, the content will be verified and the replacement will be automatically shipped through express delivery.
Don’t forget to reset your device (or enter 3 wrong PIN codes) before returning it, and DO NOT RETURN YOUR RECOVERY SHEET.
Any documentation received will be automatically destroyed, without exception.
You will be able to restore your existing wallet on another device using your 24 words.
Thank you for your patience and understanding.
[https://imgur.com/a/1796VQ6](https://imgur.com/a/1796VQ6)
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25. Mai 2023 um 04:08 Uhr #2267840
cheeb_ledger
Gast::Hey u/Mrman122333 – I responded to your opened ticket with us (#1059503) directly, we can maintain correspondence from there.
Remember to ignore any scammers attempting to DM you – Ledger Support will **NEVER** DM users under any circumstances – we’ll only be maintaining contact via the ticket you opened with us on our support website, [here](https://support.ledger.com/).
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