Ihre Meinung bitte
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- Dieses Thema hat 12 Antworten sowie 1 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 1 Jahr, 4 Monaten von
kyle_thornton aktualisiert.
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018690
root_s2yse8vt
Administrator::„Ich würde gerne Ihre Meinung zu folgendem Thema erfahren. Mein Ledger Nano X ist kaputt. Der Akku funktioniert nicht mehr, er schaltet sich nur ein, wenn er an den Strom angeschlossen ist. Ich habe Ledger kontaktiert und nach einigen kleinen Tests wurde mir gesagt, dass das Gerät ersetzt werden muss.
Ich müsste zuerst mein kaputtes Gerät einschicken, und dann würden sie mir ein neues Gerät schicken. Ich müsste mein Guthaben mit meiner Wiederherstellungsphrase wiederherstellen. Dieser ganze Vorgang würde ganze 2 Wochen dauern (ich wohne in den Niederlanden). Ich fühlte mich schon bei dem Gedanken unwohl, mein Ledger per Post zu schicken. Aber während dieser 2 Wochen kann man auch nicht auf sein Vermögen zugreifen. Wenn also etwas passiert und Sie verkaufen wollen, geht das einfach nicht.
Aus diesem Grund habe ich beschlossen, die Garantie nicht in Anspruch zu nehmen. Halten Sie es für gerechtfertigt, dass Ledger den Leuten zwei Wochen lang den Zugang zu ihren Geräten verweigert, nur weil sie nicht erst ein neues Gerät schicken wollen? Und was würden Sie tun?“
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018691
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018692
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018693
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018694
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018695
diepleshaker
Gast::My Ledger had a problem right out of the box and I put my foot down with them and insisted they sent out a new one and a returns envelope for the faulty one. Which they did. Just push their support team further on this and you might get the same result. You can then set up your new Ledger with the seed phrase and factory reset the faulty one without fear of losing anything or being compromised.
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018696
Lucid1459
Gast -
7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018697
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018698
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018699
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018700
cheeb_ledger
Gast::Users are by no means obligated to use Ledger hardware devices to custody their assets.
We at Ledger create the hardware that allows you to generate your own [24 word recovery phrase(s)](https://www.ledger.com/academy/crypto/what-is-a-recovery-phrase) in a secure offline manner, and self custody your assets. Beyond that point, the responsibility is in the hands of the user and making sure their 24 word recovery phrase is written down and safely stored.
Importantly, as long as you have your 24 word recovery phrase, you can [restore](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/4404382560913-Restore-your-Ledger-accounts-with-your-recovery-phrase?support=true) your assets using any BIP39-compliant wallet, whether it be another hardware wallet or a software wallet – ***however this is not advised – as it can put your funds at risk, especially with software wallets, because you end up exposing your private key to the internet.***
Effectively, this means that ***you’re always in custody of your assets***, you’re just protecting them using your 24 word recovery phrase, generated by your Ledger – and during that 2 week period, you’ll still have self-custody and Ledger-based security regarding your assets – you just need to keep your recovery phrase safe.
If you’re feeling like you want to err on the side of caution, you’re always free to reset your Ledger (as many times as you’d like as well) prior to sending it back to us for a replacement device. It’s really all up to user preference, not to worry!
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018701
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7. Oktober 2023 um 18:09 Uhr #3018702
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