Hilfe! Ich kann meine BTC nach dem Software-Upgrade nicht sehen!

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  • Dieses Thema hat 6 Antworten sowie 2 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 3 Jahren von LedgerSupport_Muto aktualisiert.
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    • #465003
      root_s2yse8vt
      Administrator
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      Hallo, ich habe Ledgerlive geöffnet und sah den bekannten Fiat-BTC-Betrag in meinem Portfolio, aber nach dem letzten Software-Update sehe ich nur noch meinen Bitcoin Gold und keine anderen Kryptowährungen. Ich habe zurückgesetzt und wiederhergestellt von Seed und das gleiche Ergebnis. Alles, was in meinem Portfolio angezeigt wird, ist Bitcoin Gold, keine BTC. Mein Ledger Nano S war nie außerhalb meines Besitzes und ich habe den Recovery-Seed nie mit jemandem geteilt. Selbst nach mehreren Synchronisierungen und dem Löschen des Caches wird nur Bitcoin Gold angezeigt. Langsam mache ich mir Sorgen um meine BTC. Kann mir jemand einen dringenden Rat geben?

    • #465004
      Deminero30
      Gast
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      You need to add account!

    • #465005
      RothePro88
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      Bro check the blockchain explorer and see if there are any outgoing transactions?

    • #465006
      loupiote2
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      It’s probably because you added a Bitcoin account of the wrong type. What was the type of account you had? In other words, what was the first letter in your Bitcoin addresses?

      In any case, there is absolutely no need to panic:

      All BTC accounts created with ledger devices with Bitcoin app version 1.0.2 and later can be recovered using Electrum, connected to the ledger device.

      On win 10/11, you may have to run Electrum in admin mode (right-click the Electrum icon, then select Run as administrator). Also make sure to close Ledger Live.

      Make sure your ledger device is connected, unlocked, and in the Bitcoin app (make sure that „Browser Support is OFF in the Bitcoin app settings). In Electrum, follow: new account > standard account > use hardware device > select your ledger > select „legacy“, then Next.

      This will go to legacy account #0, i.e. derivation path m/44’/0’/0′

      If your account is segwit (addresses start with „3“) or native segwit type (addresses start with „bc1q“), select „p2sh-segwit“ or „native segwit“ instead of „legacy“.

      If you have multiple BTC legacy accounts (or if your account is not account #0), you can reach your other accounts by changing the derivation path to m/44’/0’/n‘ (where n is the account number). E.g. to reach account #1, use m/44’/0’/1′ . The account number is the 3rd number in the derivation path (this is also true with p2sh-segwit and native segwit accounts)

    • #465007
      Robotmermaid99
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      My sincere thanks to all the kind, helpful people who responded with advice and concern. You were the majority and you have my respect and gratitude. Cool people rock!

      To the would-be scammers in my DMs, sending me links to enter my recovery seed online, you’re beneath contempt. May you get what you deserve.

    • #465008
      Ruslan124
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      Did you check the address on the Bitcoin explorer to see the actual balance?

    • #465009
      LedgerSupport_Muto
      Gast
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      Hi! We’re aware of this bug, which is apparently affecting old users getting Bitcoin-forked assets in their Ledger-protected accounts. We’re sorry for the inconvenience.

      A temporary solution is to only have your Bitcoin account imported in Ledger Live and not the Bitcoin Gold account. We’ll deploy a durable fix as soon as possible.

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