Habe den Wiederherstellungsschlüssel für einen alten Nano S gefunden, der in meiner Schreibtischschublade lag 😀 – das ist also der gute Teil, oder?
Ich konnte mich nicht an den Passcode erinnern, also habe ich 3x den falschen Code eingegeben, einen neuen Passcode erstellt und mit den Wiederherstellungswörtern wiederhergestellt.
Nach mehreren Firmware-Installationen habe ich festgestellt, dass keine Apps installiert sind. Weil ich keine Ahnung habe, was ich auf dieser walletwere wenn überhaupt, ich installiert BTC, ETH, aber dann bemerkte ich den Raum ist fast voll (siehe Link: [https://imgur.com/a/54X1gSX](https://imgur.com/a/54X1gSX))
Irgendwelche Vorschläge, was ich als nächstes versuchen sollte? Ich würde mich gerne überraschen lassen und Münzen finden, von denen ich dachte, ich hätte sie verloren. Ich glaube nicht, dass ich alle Anwendungen installieren kann, da 10kb frei sind. Was kann ich tun?
Also for BTC, check legacy, segwit and native segwit.
You can remove apps to make room, it has no effect of the balances (your cryptos are on the blockchain, not in the ledger).
Only one app is needed to send crypto out, that’s the app for that particular crypto or blockchain.
You should have kept the old firmware to see what apps were available at the time. LL would only list apps compatible with the current firmware of the device, in LL manager.
What was the firmware version before you upgraded it?
Hey, so your funds are on the blockchain protected by your 24 words, not on Ledger, Ledger Live or the installed apps, as mentioned here: [https://www.ledger.com/academy/crypto/where-are-my-coins](https://www.ledger.com/academy/crypto/where-are-my-coins)
Now, since the Nano S memory storage is low, you will need to install the app then add an account for it to see if it holds funds, then delete the app to free up room for another one to install and add it’s account and check if it holds funds and so on, more about managing storage with the Nano S here: [https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/115005171425-Insufficient-device-storage?support=true](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/115005171425-Insufficient-device-storage?support=true)
I hope this better clarifies and remain available if needed