Best Practice bei der Rückgabe eines Ledger Nano X, der sich nicht einschalten lässt?

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  • Dieses Thema hat 4 Antworten sowie 1 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 1 Jahr, 9 Monaten von cheeb_ledger aktualisiert.
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    • #2209295
      root_s2yse8vt
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      Hallo!

      ​

      Ich gebe einen Ledger Nano X zurück, der sich nicht einschalten lässt, auch wenn er eingesteckt ist. Gibt es eine Möglichkeit, die Daten darauf zu löschen?

      ​

      Gibt es noch andere bewährte Verfahren, die ich bei der Rückgabe anwenden sollte?

      ​

      Vielen Dank im Voraus.

    • #2209296
      zmooner
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      Microwaving it

    • #2209297
      CokeAndChill
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      Treat it as a compromised key situation.

      Create a new seed and move your funds there.

      You can get it done in a single transfer with one working hardware wallet.

    • #2209298
      CGBSeeds
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      Ledger doesnt usually take them. They should normally tell you to toss it and theyll just send a new one. They can no longer guarantee the product. They wouldnt even take back a ledger nano they sent me by mistake when I ordered a nano x. So my son got a free wallet all thanx to ledger.

    • #2209299
      cheeb_ledger
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      In this case, you can always just reset the Ledger device prior to returning it. You can factory reset your Ledger by incorrectly entering the PIN 3 times in a row.

      Importantly, you’ll need to make sure you have the [24 word recovery phrase](https://www.ledger.com/academy/crypto/what-is-a-recovery-phrase) written down in order to [restore](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/4404382560913-Restore-your-Ledger-accounts-with-your-recovery-phrase?support=true) your funds into another Ledger device or BIP39-compliant wallet.

      If for any reason the Ledger device is reset and you don’t have access to the 24 word recovery phrase used to set up the device, any/all funds associated with the 24 word recovery phrase will be permanently lost.

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