Ersatzakku für Nano X stirbt wieder!

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  • Dieses Thema hat 5 Antworten sowie 1 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 1 Jahr, 3 Monaten von winteum aktualisiert.
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    • #3081678
      root_s2yse8vt
      Administrator
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      Ich habe 2021 einen Nano X gekauft, und nach weniger als einem Jahr gab es Probleme mit der Batterie, die sich nicht mehr aufladen ließ. Zum Glück Ledger schickte einen Ersatz in 2022 und hat gut funktioniert

      Jetzt, nach einem Jahr, hat dieses Ersatzgerät die gleichen Probleme mit der Batterie!

      „Batterieproblem; Laden gestoppt“.

      Wie häufig ist das oder habe ich einfach nur Pech? Hält die Batterie des Nano X länger als 1-2 Jahre?

    • #3081679
      cheeb_ledger
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      Some users have reported issues with their Nano X batteries throwing errors messages indicating that the battery cannot be charged when, in many cases the batteries are fine, they just need a bit of a jumpstart to get everything working again (for example, in the case they may have been dormant for some time).

      We have some helpful documentation [here](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/4409233434641-How-to-troubleshoot-Ledger-Nano-X-battery-issues?support=true) with battery troubleshooting tips and step-by-step guidance on how to resolve this error (if it is indeed just an error and not an actual defective battery).

      Ideally you’ll want to let your Nano X enter the screensaver mode (after about 5-10 minutes), and once it has done this, you’ll simply press and hold both buttons on the Ledger for about 4 seconds, enter the „*control center*“ mode, and then **power off** the device manually through the settings.

      Once you’ve done this, it should resolve the issue, however it may take a few attempts before it starts to show on the Ledger device’s screen (in the corner where the battery symbol is). Then you’ll just let the battery have a nice extended charge (think around 8 hours) and it should get everything working smoothly again!

      Remember, if for any reason the error does persist, you can always reach out to our official support page – [here](https://support.ledger.com/), and we’ll be happy to make sure that you and your device are all taken care of.

    • #3081680
      Szntwo
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      I’ve had this happen to 3 ledgers

    • #3081681
      gotamm
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      Same issue here.

    • #3081682
      loupiote2
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      If you use your Nano X with anything else than an iphone, you can just connect the Nano X with a USB cable, and it will work even with a malfunctionning battery.

      One of my Nano X is like yours, but i still use it like if it was a Nano S+.

      Not a great answer, i know…

    • #3081683
      winteum
      Gast
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