Hängenbleiben bei „Laden“ in der Echtgeräteprüfung in Ledger Live

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  • Dieses Thema hat 2 Antworten sowie 1 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 1 Jahr, 4 Monaten von secretlySolarize753 aktualisiert.
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    • #2954840
      root_s2yse8vt
      Administrator
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      Ich habe alle Schritte zur Fehlerbehebung ausprobiert, aber nichts hat funktioniert. Dasselbe auf meinem anderen PC. Ich bin mir nicht sicher, ob Windows das Gerät erkennt, da ich kein Popup-Fenster zur Konfiguration des Geräts erhalten habe, wie es bei meinem Trezor der Fall war. Irgendwelche Ratschläge.

      Es handelt sich um ein Nano S-Gerät, das ich schon lange nicht mehr benutzt habe, es könnte also eine veraltete Firmware sein, aber es lässt sich problemlos mit einer PIN entsperren. Mein System ist das neueste Windows 10.

    • #2954841
      pringles_ledger
      Gast
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      ::

      Hey – sorry to hear you’re having trouble with the genuine device check in Ledger Live. If you’ve already tried all the troubleshooting steps, including running Ledger Live as an administrator, trying a different cable or USB port, and turning off any anti-virus, firewall, and VPN software, it might be a good idea to check if your Windows computer recognizes your Ledger device.
      You can do this by opening Devices and Printers from the Control Panel, double-clicking on your Ledger device (Nano S / X / S Plus), and opening the Hardware tab. Select USB Input Device and click Properties. Click Change Settings, then the Driver tab. Click Update driver and select automatic driver selection. Repeat this for both USB Input Devices.

      If your problem persists, I recommend reaching out to Ledger Support for further assistance.

      For more information, you can refer to these articles:
      https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/4405542078353-Windows-doesn-t-recognize-my-Ledger-device

    • #2954843
      secretlySolarize753
      Gast
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      ::

      Does the issue still persist?

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